VOLOTEA – un proiect futurist

Noua companie VOLOTEA, start-up-ul tandemului Carlos Munoz si Lazaro Ros (ex-Vueling) si-a inceput „aventura” europeana.

Contrar altor low-cost-carriers care si-au dimensionat flota pe modelele A320 sau B737, Volotea mizeaza pe Boeing B717, urmasul celebrelor McDonelDouglas.

Cu trei baze anuntate in trei tari europene cu urias potential atat de travel cat si de leisure (Italia, Spania, Franta), respectiv Venice-Marco Polo (VCE), Ibiza (IBZ) si Nantes (NTE), cu un numar mic de aeronave, Volotea a anuntat rute de pe 53 de aeroporturi din 10 tari. Totusi, cele trei tari amintie mai sus (Italia, Spania si Franta) domina cu un numar de 39 de aeroporturi.

Primul zbor al noii companii a avut loc saptamana trecuta intre baza de la Venice si Palermo.

Modelul Volotea presupune o utilizare extrem de intensa a aeronavelor. Avand in vedere multitudinea de rute, frecventa medie va fi de 2,4 zboruri/saptamana. Interesant de vazut daca aceasta strategie va permite incadrarea in modelul clasic de a avea volume sau tandemul Munoz-Ros va mai „inventa” ceva. Avand in vedere experienta celor doi si continua dezvoltare a Vueling (ajunsa a patra companie low-cost europeana), „aventura Volotea” este de urmarit indeaproape.

Text pentru blogul aviatiacivilacluj si portalul Romanian Air Transport News (www.fly-ra.com)

Sursa si foto: anna.aero

 

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu