OLT Express , un exemplu de urmat?

Va amintiti de OLT ? Micuta companie germana , minuscula in contextul aviatie comerciale germane , catre care s-au indreptat primele aeronave Saab340 ale Carpatair in momentul in care operatorul de la TSR a decis inlocuirea lor cu Saab 2000 ?

In a doua jumatate a anului 2011 , la OLT s-au petrecut lucruri spectaculoase. Amber Gold (o companie de constructii din Polonia) a achizitionat OLT  , Jetair si Yes Airlines (ultimele doua din Polonia) . Asa s-a nascut OLT Express . O companie fully-owned de polonezi care intr-o conferinta de presa de ieri , 15 februarie , a anuntat o MASIVA provocare pentru operatorul national LOT .

Avand baza la Gdansk (GDN) , OLT Express a anunta deschiderea a 17 (saptesprezece !!) rute nationale in Polonia , atacand piata nationala a LOT asa cum nu a mai fost atacata vreodata . Beneficiind de aeronave A320 , A319 , ATR42 si ATR72 , OLT Express va inceope , din 2 aprilie 2012 un program ambitios care cuprinde :

GDN-KTW-GDN – 5/7 , AT7

GDN-KRK-GDN – 12/7 , 319/320

GDN-LCJ-GDN – 8/7 , AT4

GDN-POZ-GDN – 10/7 . AT7

GDN-WAW-GDN – 31/7 , 319/320

GDN-WRO-GDN – 10/7 , AT7

KTW-POZ-KTW – 5/7 , AT7

KTW-RZE-KTW – 5/7 , AT7

KRK-POZ-KRK – 17/7 , AT7

KRK-WRO-KRK – 17/7 , AT7

LCJ-WRO-LCJ – 10/7 , AT7

POZ-MAN-POZ – 17.7 , AT7

POZ-WAW-POZ – 10/7 , 320

POZ-WRO-POZ – 17/7 , AT7

MAN-WAW-MAN – 16/7 , 319

WAW-WRO-WAW – 27/7 , 319/320

Legenda : GDN=Gdansk,KTW=Katovice,KRK-Krakow,LCJ-Lodz,POZ=Poznan,RZE-Rzeszow,MAN-Szczecin,WAW=Warsaw,WRO=Wroclaw , AT4-ATR42-500 , AT7=ATR72-500 , 319-Airbus 319 , 320= Airbus 320

Pret cu putere de exemplu : GDN-WRO-GDN = 198 PLN (48 euro).

O asemenea „intreprindere” , de o asemenea amploare , este unica in centrul si estul Europei. Polonia cu ai sai peste 38 de milioane de locuitori este o piata de dimensiuni apreciabile . Piata care pana acum a fost captiva (cu nesemnificative exceptii) operatorului LOT.

Nu poti sa nu te gandesti ca a doua tara ca populatie in toata regiunea asta este Romania. Probabil ca o asemenea „retea” , cu asemenea frecvente , care sa lege TSR-IAS-CLJ-SBZ-CND-BAY-OMR-BCM-BUH cu aeronave de alte dimensiuni (poate Bae Jetstream , poate Dornier 328 Jet sau in unele cazuri SB20 sau AT4/7)  ar fi posibila .

Actiunea OLT Express poate fi o manusa aruncata . va veni oare acel operator care sa se incumete ? Daca va veni , CU SIGURANTA nu va fi unul dintre actualii operator , care in ultimul deceniu au dovedit cat sunt de limitati in felul in care isi gandesc oportunitatile.

Daca nici speranta nu mai avem , ce ne mai ramane ?

 

Reclame
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la OLT Express , un exemplu de urmat?

  1. petrudimoff zice:

    Interesant ceea ce ne relatezi tu aici, acolo se vede seriozitate mult mai mare ca si la noi !

  2. Mengelaus zice:

    La cate aeroporturi exista in Romania si cum toate orasele se gandesc sa construiasca cate unul nici nu ar fi o idee rea. Avioane de capacitate mica exista gramada. Eu unul foarte eficient il vad a fi Embraer 120 Brasilia. Dar preturile ar trebui sa fie pe masura confortului si a distantelor, cu mult inferior preturilor practicate de Tarom sau Carpatair pe intern.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s